Canterbury

Canterbury

maandag 26 januari 2015

Hoihoi, hier weer een nieuwe update over mijn tijd in Engeland!
Er zitten al weer bijna twee weken op hier in Engeland en ik begin me al aardig thuis te voelen. De eerste week heb ik alleen een introductie gehad, maar de dag ervoor ben ik in mijn eentje al even de campus gaan exploren en uiteindelijk kwam ik uit bij Canterbury Hill waar echt een prachtig uitzicht was over Canterbury. Donderdag was het International Welcome Dinner waarbij Debbie en ik de rest hebben vermaakt met onze prachtige origami kunsten (Debbie wat meer dan ik maar goed:p). Zondag zijn we met een bus naar Dover gereden om naar Dover Castle te gaan, hier hadden we een prachtig uitzicht over de stad en het water en daar heb ik met een aantal mensen de Secret Wartime Tunnels bezocht die in WWII gebruikt werden voor onder andere Operation Dynamo, en ja we hebben ook Henry VIII gezien (voor de niet-Engels studenten, we hebben het nogal vaak over hem gehad op de uni, het prachtige filmpje over zijn 6 vrouwen van Horrible Histories is helaas van Youtube afgehaald, sad life). Dover Castle is zeker de moeite waard om een bezoekje aan te brengen en ik ga zeker nog eens terug om het kasteel zelf te bekijken.

Mijn eerste lessen zitten er ook al op en ze zijn heel erg interessant (okee Morphology iets minder maar dat was te verwachten haha). Maandagavond ben ik nog naar de pub geweest met mijn huisgenootjes maar voorderest is het tot nu toe vooral aan school werken (heel, maar dan ook heel veel lezen:p). Heel veel mensen zeiden ook dat het brood en het water hier raar smaakt, maar behalve dat het brood ietsje zoeter smaakt heb ik er zelf nog niet veel van gemerkt. Ze verkopen in de campus supermarkt ook euroshopper koekjes! Volgens mij hebben ze de memo dat euroshopper weg is niet gekregen haha en zoals het hoort heb ik uiteraard ook mijn eigen thee mok gekocht!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten